Polityka prywatności
POLITYKA PRYWATNOŚCI I COOKIES
Dbamy o Państwa prywatność i zapewniamy, że przetwarzamy dane osobowe z należytą starannością, zapewniając im odpowiednie bezpieczeństwo i poufność. Poniżej opisaliśmy najważniejsze informacje o zasadach przetwarzania danych osobowych.
DEFINICJE
Administrator – Firma Handlowo Usługowa FOLIO PAK Mariusz Krukar, Zdrojowa 390, 38-480 Klimkówka, e-mail: foliopak@post.home.pl.
Dane osobowe – informacje o osobie fizycznej zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania poprzez jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość, w tym IP urządzenia, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy oraz informacje gromadzone za pośrednictwem plików cookie oraz innej podobnej technologii.
Polityka – niniejszy dokument.
RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Serwis – serwis internetowy prowadzony przez administratora pod adresem https://folio-pak.pl/
Użytkownik – każda osoba fizyczna odwiedzająca serwis lub korzystająca z jednej albo kilku usług czy funkcjonalności opisanych w Polityce, Regulaminie sklepu
Kupujący – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, ale mogąca we własnym imieniu nabywać prawa i zaciągać zobowiązania, która nawiąże stosunek prawny z Administratorem w zakresie jego działalności.
BEZPIECZEŃSTWO DANYCH OSOBOWYCH
Administrator stosuje polityki ochrony danych osobowych w celu zapewnienia, bezpiecznego, zgodnego z prawem przetwarzania danych osobowych. Dostęp do danych mają jedynie osoby upoważnione i jedynie w zakresie, w jakim jest to niezbędne ze względu na wykonywanie powierzonych zadań.
Administrator podejmuje wszelkie niezbędne działania, by także jego zleceniobiorcy i inne podmioty współpracujące dawały gwarancję stosowania odpowiednich środków bezpieczeństwa.
CELE, PODSTAWY PRAWNE ORAZ OKRES PRZETWARZANIA DANYCH W SERWISIE
- SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ
Dane osobowe podawane podczas zakupów będą przetwarzane na potrzeby realizacji zamówienia: tj. sprzedaży, zawarcia umowy, dostarczenie produktu, wysyłki i wystawienia dokumentu sprzedaży np. faktury. Osoby nieuprawnione nie będą miały do nich dostępu i nie zostaną one wykorzystane w celach komercyjnych bez wcześniejszej wyraźnej zgody.
Złożenie zamówienia (zakupu, dostawy) wiąże się z przetwarzaniem Państwa danych osobowych. Podanie danych oznaczonych jako obowiązkowe w celu przyjęcia i obsługi zamówienia, a ich niepodanie skutkuje brakiem możliwości realizacji zamówienia. Podanie pozostałych danych jest fakultatywne i jest realizowane na podstawie odrębnej zgody.
Dane osobowe są przetwarzane:
- w celu realizacji złożonego zamówienia – podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
- w celu realizacji obowiązków ustawowych ciążących na Administratorze, wynikających w szczególności z przepisów podatkowych i przepisów o rachunkowości oraz ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny – podstawą prawną przetwarzania jest obowiązek prawny (art. 6 ust. 1 lit. c RODO);
- w celach analitycznych i statystycznych – podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na prowadzeniu analiz aktywności, a także preferencji zakupowych w celu doskonalenia stosowanych funkcjonalności;
- w celu ewentualnego ustalenia i dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami – podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na ochronie jego praw.
Okres przechowywania danych:
Państwa dane będziemy przechowywać przez okres zawartej umowy, zamówienia do momentu wygaśnięcia ciążącego na nas obowiązku prawnego, związanego z rachunkowością, podatkami (przechowywanie dokumentów księgowych trwa co do zasady przez 5 lat, licząc od roku następującego, po roku w którym wystąpiło zdarzenie prawne, które obligowało np. do wystawienia dokumentu księgowego), dane będą również przetwarzane do upływu okresu, w którym możliwe jest dochodzenie roszczeń – z Państwa strony lub nas.
- KORZYSTANIE Z SERWISU
Dane osobowe wszystkich osób korzystających z serwisu (w tym adres IP lub inne identyfikatory oraz informacje gromadzone za pośrednictwem plików cookies czy innych podobnych technologii) przetwarzane są przez administratora:
- w celu świadczenia usług drogą elektroniczną – wówczas podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO) lub zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) w przypadku zapisywania danych w plikach cookies;
- w celach analitycznych i statystycznych – wówczas podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na prowadzeniu analiz aktywności użytkowników, a także ich preferencji w celu poprawy stosowanych funkcjonalności i świadczonych usług;
- w celu ewentualnego ustalenia i dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami – podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
- w celach marketingowych administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
Okres przechowywania danych:
Przetwarzanie danych będzie realizowane do momentu, w którym zostanie uznany zgłoszony sprzeciw przetwarzania Państwa danych osobowych oraz minie okres, w którym możliwe jest dochodzenie roszczeń – z Państwa strony lub nas.
- REJESTRACJA W SERWISIE
Osoby, które dokonują rejestracji w sklepie, proszone są o podanie danych niezbędnych do utworzenia i obsługi konta. Podanie danych oznaczonych jako obowiązkowe jest wymagane w celu założenia i obsługi konta, a ich niepodanie skutkuje brakiem możliwości założenia konta. Podanie pozostałych danych jest dobrowolne.
Dane osobowe są przetwarzane:
- w celu świadczenia usług związanych z prowadzeniem i obsługą konta w serwisie – podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
- w celach analitycznych i statystycznych – podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na prowadzeniu analiz aktywności użytkowników w serwisie i sposobu korzystania z konta, a także preferencji użytkowników w celu poprawy stosowanych funkcjonalności;
- w celu ewentualnego ustalenia i dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami – podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na ochronie jego praw;
- w celach marketingowych administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
Okres przechowywania danych:
Przetwarzanie danych będzie realizowane do momentu, w którym zostanie uznany zgłoszony sprzeciw przetwarzania Państwa danych osobowych oraz minie okres, w którym możliwe jest dochodzenie roszczeń – z Państwa strony lub nas.
- BAZA KLIENTÓW
Administrator prowadzi bazę osób, które wyraziły zgodę na przesyłanie im ofert handlowych. Podanie danych jest dobrowolne lecz wymagane w celu świadczenia takiej usługi, niepodanie skutkuje brakiem możliwości wysłania oferty, informacji.
W przypadku prowadzenia marketingu z wykorzystaniem adresu e-mail, nr telefonu oraz imienia administrator uzyska zgodę na kanał komunikacji zgodnie z ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz ustawą prawo telekomunikacyjne. Jeżeli chcesz wypisać się z bazy, skontaktuj się z administratorem np. poprzez adres email lub nr telefonu.
Dane osobowe są przetwarzane w celu świadczenia usługi wysyłki informacji, w tym kierowania do użytkownika treści marketingowych – podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) oraz zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) w związku z wyrażoną zgodą na otrzymywanie informacji handlowych.
Okres przechowywania danych.
Przetwarzamy dane przez czas trwania wiążącej nas umowy (jeżeli zostanie zawarta), w przypadku gdy umowa nie zostanie zawarta – do upływu okresu dochodzenia roszczeń lub wycofania zgody na ww. usługę.
- NAWIĄZANIE KONTAKTU
Administrator daje możliwość skontaktowania się z nim poprzez udostępnienie swojego adresu email oraz nr telefonu. Skorzystanie z tych form umożliwia podanie danych osobowych, które mogą posłużyć do nawiązania kontaktu z administratorem i udzielenia odpowiedzi na zapytanie. Użytkownik sam decyduje jakie dane podaje nawiązując kontakt poprzez wyżej określone kanały komunikacyjne.
Dane osobowe są przetwarzane:
W celu identyfikacji nadawcy oraz obsługi jego zapytania – podstawą prawną przetwarzania może być umowa lub działania podejmowane na Państwa żądanie (art. 6 ust. 1 lit. b RODO) – w przypadku, gdy Państwa zapytanie lub zgłoszenie dotyczy umowy, której jesteśmy lub możemy być stroną. Podstawą prawną może być również wyrażona zgoda poprzez czynność nawiązania kontaktu (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) – jeżeli Państwa zapytanie lub zgłoszenie nie ma związku z umową.
Okres przechowywania danych:
Przetwarzamy dane przez czas trwania wiążącej nas umowy lub jeśli umowa nie zostanie zawarta – do upływu okresu dochodzenia roszczeń lub wycofania zgody. W celu wycofania zgody, prześlij do nas takie żądanie.
OKRES PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
Okres przetwarzania danych przez administratora zależy od rodzaju świadczonej usługi i celu przetwarzania. Co do zasady dane przetwarzane są przez czas świadczenia usługi lub realizowania zamówienia, do czasu wycofania wyrażonej zgody lub zgłoszenia skutecznego sprzeciwu względem przetwarzania danych w przypadkach, gdy podstawą prawną przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony interes administratora oraz do momentu wygaśnięcia ciążącego na nas obowiązku prawnego, związanego z rachunkowością.
Szczegółowy czas przetwarzania opisano przy celach przetwarzania.
UPRAWNIENIA UŻYTKOWNIKA
Osobie, której dane są przetwarzane przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych, prawo ich sprostowania, a także prawo żądania usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania.
W przypadkach przewidzianych prawem, z zachowaniem wymogu, że prawo to nie może niekorzystnie wpływać na prawa i wolności innych osób, w tym tajemnic handlowych lub własności intelektualnej, przysługuje prawo do przenoszenia danych osobowych w zakresie technicznie możliwym. Można także skorzystać z prawa do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania swoich danych osobowych, np. w celach marketingu bezpośredniego. Jeśli przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody, przysługuje prawo do cofnięcia wszystkich lub niektórych zgód dotyczących przetwarzania danych w określonym celu. Cofnięcie zgody nie będzie skutkowało na przetwarzanie danych przed cofnięciem zgody.
Więcej informacji o prawach przysługujących osobom, których dane dotyczą, zawierają przepisy art. 12-23 RODO.
Ponadto jeżeli uznasz, że Państwa dane osobowe są przetwarzane z naruszeniem prawa, przysługuje Ci prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Warszawie. Więcej informacji pod adresem: https://uodo.gov.pl/pl/p/skargi.
ODBIORCY DANYCH
Administrator może przekazać dane innym odbiorcom gdy istnieje do tego podstawa prawna. W związku z realizacją usług dane osobowe mogą być przekazywane zewnętrznym podmiotom, organom państwowym lub innym podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa oraz zawartych umów powierzenia przetwarzania danych osobowych.
Aktualnie odbiorcami danych mogą być:
- Dostawcy odpowiedzialni za usługi informatyczne:
- podmiot utrzymujący stronę internetową na podstawie zawartej umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych,
- dostawca poczty elektronicznej na podstawie zawartej umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych,
- podmioty obsługujące płatności.
- Biuro Rachunkowe.
- Dostawcy towarów, korespondencji.
Więcej informacji dotyczącej odbiorców danych można uzyskać kontaktując się a Administratorem.
PRZEKAZYWANIE DANYCH POZA EUROPEJSKI OBSZAR GOSPODARCZY
Dane osobowe co do zasady nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy (dalej: „EOG”).
DANE KONTAKTOWE
Kontakt z Administratorem jest możliwy poprzez adres korespondencyjny: Klimkówka, Zdrojowa 390, 38-480 Rymanów, woj. Podkarpackie, email: biuro@folio-pak.pl, tel.: +48 667 283 170
ZMIANY POLITYKI PRYWATNOŚCI
Polityka jest na bieżąco weryfikowana i w razie potrzeby aktualizowana.
POLITYKA COOKIES
Zbieramy w sposób automatyczny informacje zawarte w plikach cookies w celu gromadzenia danych Użytkownika. Plik Cookies to mały fragment tekstu, który jest wysyłany do przeglądarki Użytkownika i który przeglądarka wysyła z powrotem przy następnych wejściach na witrynę. Używane są głównie do utrzymywania sesji poprzez wygenerowanie i odesłanie tymczasowego identyfikatora po logowaniu. Wykorzystujemy pliki Cookies „sesyjne” przechowywane na urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu jego wylogowania, wyłączenia strony internetowej lub wyłączenia przeglądarki internetowej oraz pliki Cookies „stałe” przechowywane na urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików Cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
Pliki Cookies dostosowują i optymalizują stronę i jej ofertę dla potrzeb Użytkowników poprzez takie działania jak tworzenie statystyk odsłon oraz zapewnienie bezpieczeństwa. Pliki Cookies niezbędne są również do utrzymania sesji po opuszczeniu strony internetowej.
Administrator przetwarza dane zawarte w plikach Cookies za każdym razem gdy strona jest odwiedzana przez odwiedzających w następujących celach:
- optymalizacji korzystania ze strony;
- identyfikacji Usługobiorców jako w danej chwili zalogowanych;
- przystosowania, grafiki, opcji wyboru oraz wszelkiej innej zawartości strony do indywidualnych preferencji Usługobiorcy;
- zapamiętywania uzupełnianych w sposób automatyczny i manualny, zamieszczanych danych z Formularzy Zamówienia lub podanych przez odwiedzającego danych logowania;
- gromadzenia i analizowania anonimowych statystyk przedstawiających sposób korzystania ze strony w panelu administracyjnym.
Użytkownik w każdej chwili za pomocą swojej przeglądarki internetowej może całkowicie zablokować i skasować gromadzenie plików Cookies;
Zablokowanie przez Użytkownika możliwości gromadzenia plików Cookies na jego urządzeniu może utrudnić lub uniemożliwić korzystanie z niektórych funkcjonalności strony do czego Użytkownik jest w pełni uprawniony, ale musi w takiej sytuacji mieć świadomość z ograniczeń funkcjonalności.
Użytkownik, który nie chce wykorzystywania plików „cookies” w opisanym powyżej celu w każdej chwili może usunąć je ręcznie. Do zapoznania się ze szczegółową instrukcją postępowania należy odwiedzić stronę internetową producenta używanej przeglądarki internetowej z której aktualnie korzysta Użytkownik.
Więcej informacji na temat Cookies dostępnych jest w menu pomocy każdej przeglądarki internetowej. Przykładowe przeglądarki internetowe obsługujące wspomniane pliki „Cookies”:
a) Ustawienia plików cookies Internet Explorer
b) Ustawienia plików cookies Chrome
c) Ustawienia plików cookies Firefox
d) Ustawienia plików cookies Opera
e) Ustawienia plików cookies Safari
f) Pliki cookies w Android
g) Pliki cookies w Blackberry
h) Pliki cookies w iOS (Safari)
i) Pliki cookies w Windows Phone
